Az Állami Számvevőszék a digitalizációs folyamatainak és környezettudatosságának további erősítése érdekében mostantól elektronikus úton juttatja el jelentéseit az ellenőrzött szervezeteknek. Az ÁSZ elsőként a fővárosi forrásmegosztás 2020. évi ellenőrzéséről készült jelentést küldi meg elektronikusan az ellenőrzött szervezet hivatali tárhelyére.
Mint korábban hírt adtunk róla, az Állami Számvevőszék – stratégiai célkitűzéseinek megfelelően, valamint korunk digitalizációs kihívásainak és lehetőségeinek figyelembe vételével – tovább erősíti digitalizációs folyamatait. Építve az elektronikus folyamatok bevezetésének eddigi, valamint a dokumentumok hitelesítésének és hivatali kapun keresztül történő kiküldésének pozitív tapasztalataira, az ÁSZ bevezeti a jelentései digitális úton történő megküldését az ellenőrzött szervezetek részére.
Az Állami Számvevőszék az ÁSZ tv. alapján elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény szerinti szabályozott vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat vehet igénybe. A digitalizációs folyamatainak és környezettudatosságának további erősítésének jegyében az ÁSZ a jövőben elsődlegesen hivatali kapu és cégkapu szolgáltatásokon keresztül juttatja el jelentéseit az ellenőrzött szervezetek részére.
Elsőként a Fővárosi Önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek 2020. évi megosztásáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálatáról szóló jelentés esetében alkalmazza az elektronikus megküldést az Állami Számvevőszék. A törvényi előírás alapján évente elvégzett ellenőrzésről szóló jelentést 2020. január 8-án, pénteken teszi közzé az ÁSZ.
Állami Számvevőszék