Az Európai Regionális Ellenőrző Intézmények Szervezetét (European Organisation of Regional External Public Finance Audit Institutions – EURORAI) 1992-ben hozták létre. A szervezet a közszférát ellenőrző pénzügyi intézmények olyan együttműködési formája Európában, amely lehetővé teszi a regionális ellenőrző intézmények közötti tapasztalatcserét, valamint a közpénzek regionális és helyi szintű pénzügyi ellenőrzése fejlődésének előmozdítását. Alapszabályzatában foglalt céljai elérése, így az ellenőrző szervezetek közötti együttműködés erősítése, a közpénzügyi ellenőrzés fejlesztésével összefüggő ismeret és tapasztalatcsere előmozdítása, valamint az ellenőrzési módszerek és szakterminológia harmonizálásának érdekében az EURORAI üléseket, konferenciákat, és szemináriumokat szervez, továbbá támogatja a szakmai dokumentumok és felmérések készítését, valamint szakértői csereprogramok megvalósítását.
Az EURORAI működési mechanizmusait tekintve az INTOSAI-t és az EUROSAI-t követi, tevékenységét állandó szervein, a háromévente ülésező Kongresszuson, az évente összeülő 7 fős Irányító Testületen és a valenciai számvevőszék által vezetett Főtitkárságon keresztül végzi. Az EURORAI-on belüli együttműködés lényegében egy egyeztetési mechanizmus, mely a gyakorlatban rendezvények keretében valósul meg. A szervezetnek nincsenek munkacsoportjai, bizottságai, közös nemzetközi ellenőrzéseket nem végez.
Az Állami Számvevőszék a 2001-ben megrendezett IV. Kongresszus óta társult és egyúttal aktív tagja a szervezetnek.